Insights
Lees op deze blogpagina over wat Krokant boeit, biedt, beweegt en bereikt. Verder passeren handige tips en interessante weetjes eveneens de revue. Wil je bepaalde topics uitgelicht zien? Laat het ons gerust weten!
9 redenen waarom
e-mailmarketing
onmisbaar is
In een wereld waarin TikToks en Reels onze aandacht constant proberen te grijpen, blijft één communicatiemiddel onverstoorbaar zijn werk doen: e-mail. E-mailmarketing mag dan misschien niet zo hip zijn als een viraal dansje
Lees meerDe review als luidspreker
voor je product en merk
De praktijk van recensies en aanbevelingen dateert al van ver voor het internet. Bij de oude Grieken werden er literaire werken geschreven over producten of ambachtslieden om hun reputatie te versterken. Hoewel het
Lees meerBuitengewoon bloggen,
hoe moet dat?
Wie bij het woord bloggen denkt aan het tv-programma dat Ben Crabbé presenteert op VRT 1, let nu best goed op. Een blogbericht is een doeltreffende manier om traffic dat via Google naar je website surft een boost te
Lees meerThe battle of
the photos
Contentplan? Check. Copy? Check! Geschikte beelden? Not found. Wat nu? Een social mediapost zonder foto? Daar scrollen heel wat mensen zo voorbij. Een stockfoto dan? Of maak je toch beter een afspraak met een fotograaf?
Lees meerHet Facebook-
algoritme ontcijferd
Vandaag, 4 februari 2024, blaast Facebook 20 kaarsjes uit. Als creative agency zijn wij dan ook constant in beweging om mee te zijn met de nieuwste technologieën, trends en wetgevingen van dit gigantisch mediaplatform. Dankzij het groeiend aantal gebruikers
Lees meerEr was eens
een slim bedrijf
Wellicht lazen je ouders je vroeger een verhaaltje voor bij het slapengaan. Sneeuwwitje, De Gelaarsde Kat of Jip en Janneke? Aan welk verhaal dacht jij juist? Storytelling, groot of klein, heeft een enorme kracht. Neem je klant mee in jouw verhaal en creëer een uitzonderlijke
Lees meerHTML en
semantiek
We starten met een quizvraag! Waar staat de afkorting HTML voor? Easy peasy voor elke webdeveloper: HyperText Markup Language. Om ook de niet-webtechnische lezers aan het lezen te houden, houden we het vandaag natuurlijk wel bij begrijpbare taal. HTML is dé standaardtaal die
Lees meerThey see me
scrolling
In december introduceerde Google in de VS ‘continuous scrolling’ op desktop. Het doel hiervan? Meer relevante zoekresultaten weergeven met minder klikken. Want hoewel een klik slechts een kleine actie lijkt, kan dit er wel voor zorgen dat de drempel net te hoog ligt om door te gaan.
Lees meerPrint is
not dead
Digitale reclame is o-ver-al! Het is haast niet meer weg te denken uit onze dagdagelijkse digitale momenten. Een uurtje (of twee) scrollen op TikTok? Reclame! Een recept bekijken op YouTube? Reclame! Een synoniem voor ‘voordeel’ opzoeken op Synoniemen.net?
Lees meerEen homepage als
virtuele voordeur
Als een website een huis is, is de homepage de virtuele voordeur. Ondanks dat websitebezoekers ook via verschillende ‘zijdeuren’ – en af en toe eens casual via het raam – binnenkomen, komt het grootste deel hiervan via deze voordeur of homepagina op je website
Lees meerGoogle beloont
eersteklas advertenties
“Eersteklas Google Ads-advertenties… Wat bedoel je daar nu weer mee, Luna?”, hoor ik je denken. Wel, waar het in the end op neerkomt, is de kwaliteitsscore van je Google Ads-advertentie hooghouden. Google beoordeelt je advertentiekwaliteit, wat een
Lees meerMotion design uitgelegd
in slow-motion
Geanimeerde beelden zijn al lang niet meer weg te denken van onze beeldschermen. Motion design is intussen een oude – sterk geavanceerde – technologie. Maar hoe is deze eigenlijk ontstaan? De allereerste animaties dateren al uit de 18de eeuw. Ja hoor, je
Lees meerOp dezelfde golflengte
als kleur
Kleuren geven ons leven letterlijk kleur. We staan er echter vaak niet bij stil hoe we al deze verschillende kleuren kunnen zien. Toch zijn we dag in dag uit omringd door een kleurrijk schouwspel. Maar hoe komt het dat we dagelijks getrakteerd worden op
Lees meerLaat je website
snel laden
Elk bedrijf heeft tegenwoordig een website. Hoewel ontwerp, thema, gebruikersnavigatie en relevante inhoud essentiële elementen van een goede website zijn, is er één ding dat veel mensen over het hoofd zien: laadsnelheid. Een website die traag laadt is
Lees meerAI: van sciencefiction
naar realiteit
Artificial Intelligence is een woord dat je misschien nog steeds linkt aan futuristische sciencefictionfilms, al is dat idee ondertussen achterhaald. Artificiële intelligentie is namelijk iets wat in steeds meer praktische toepassingen opduikt. Misschien
Lees meerVan lot
naar lead
Als je investeert in marketing, wil je dat ook goed doen. Met passende boodschappen, via de aangewezen kanalen, richting de juiste mensen. Allemaal goed en wel, maar hoe bepaal je die juiste mensen? En hoe zorg je ervoor dat je niet in het rond schiet als
Lees meerDe volmaakte CTA:
5 tips en tricks
Destijds hadden we het al over CTA's, maar om het belang ervan nog extra te onderstrepen, geven we jou 5 kant-en-klare tips mee over de perfecte call-to-action. Het doel van een CTA? Lezers of bezoekers verleiden. Nee, niet op een romantische of naughty
Lees meerHoe kies ik
een marketing bureau?
De zoektocht naar een geschikt marketing bureau is nooit eenvoudig. Vaak worden er keuzes gemaakt, zonder op voorhand exact de inhoud en het belang van deze samenwerking te begrijpen. Een marketing bureau kiezen lijkt wel op een huwelijk. Twee partijen
Lees meerBetter safe than sorry!
Beveilig je account
Een account beveiligen, start bij de aanmaak. Wanneer je terugkijkt naar de eerste keer dat je een account creëerde – voor pakweg een e-mailadres – werd je waarschijnlijk nog niet verteld dat je een uniek en complex wachtwoord moest instellen. Een simpel
Lees meerDe cookieless future
staat voor de deur
Ja, ook wij marketeers dragen drastische gevolgen van de cookieless future. Geen zorgen, onze koekenkast is nog steeds rijkelijk gevuld met brownies, speculaas en wafels. Maar wat is die cookieless future dan wel? Wel, het draait allemaal om één woord
Lees meerFotografie is als
schrijven met licht
Say cheese! Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Misschien het grootste cliché als het over fotografie gaat, maar het is meer dan waar! Eén van de belangrijkste factoren om het perfecte plaatje te maken, is licht. Want zonder licht, geen foto!
Lees meerDe waarde van
existentiële extensies
Betalen hier, bieden daar, budgetten bijsturen… Allemaal dagelijkse kost voor een digital marketeer. Optimaal adverteren op Google hoeft echter niet altijd met de portefeuille in de hand. “Hoezo, niet steeds betalen voor SEA?” horen
Lees meerHaal alles uit
je website
Heb je een website? Prima, dat is alvast een begin. Maar bereikt jouw website wel zijn volledige potentieel? En hoe weet je überhaupt wat dat potentieel is? Los van GDPR kan je bezoekers (anoniem) tracken. Zo leer je hun gedrag
Lees meerDe nieuwe jas
van Krokant
Je merkte het ongetwijfeld al, Krokant zit in een nieuw jasje. Noem het gerust een nieuwe jas! Een jas die ons als gegoten zit. Die rebranding uit zich in alle geledingen van Krokant, en dus niet enkel in ons gloednieuw logo.
Lees meerMeta descriptions,
mega zinvol
Een meta description is, in tegenstelling tot wat het doet vermoeden, geen metalfestival of slechterik uit de Power Rangers. Maar wat dan wel? Jongens toch, daar kunnen we in geuren en kleuren over vertellen
Lees meerAnimaties als
animerende aanspreking
Bewegende beelden, ze spreken aan. Dat is een vaststaand feit. Ook wij moeten toegeven dat we ons zeker meer aangesproken voelen als we een animatie of dergelijke kunnen bekijken (het kind in ons komt boven). Het is vaak
Lees meerWelk lettertype
is jouw type?
Lettertypes of fonts zijn er in overvloed. Waarschijnlijk heb je wel al gehoord van Times New Roman, Helvetica, Arial of zelfs Comic Sans (die laatste gebruik je echter liever niet als je ietwat geloofwaardig wil overkomen!).
Lees meerNieuws, heet van
de Google-naald
In mijn eerste blogbericht, dat je kon lezen in oktober 2018, sprak ik uitvoerig over responsive websites. Responsiviteit zorgt ervoor dat je website ook op mobiele toestellen perfect gebruikt kan worden. Niet dat ik de
Lees meerEen uitgepuurd design?
Puur genot!
Als perfectionisme een hoofdzonde was, kwam ik hoe dan ook niet in de hemel. Toch is die eigenschap in onze sector een welgekomen aanvulling op creativiteit. De puntjes op de ‘i’ zetten in een ontwerp, zorgt ervoor dat er bewust
Lees meerAangenaam, wij
zijn ook mensen!
Als wij wat zeggen, dan menen we het ook. Dat is logischerwijze ook het geval bij hoe wij ons profileren. Bij Krokant staan we écht voor een sterke strategie, verfrissende creativiteit en… persoonlijkheid. Daarom zet ik vandaag
Lees meerRespons via responsieve
zoekadvertenties
Als digital marketeer is ‘bijblijven’ een niet te onderschatten werkwoord. Om campagnes te kunnen optimaliseren, spreekt het voor zich dat we de nieuwste ontwikkelingen op de voet volgen. Zo ook voor wat Google Ads betreft. Spoiler alert:
Lees meerDe keuze voor
correcte kleuren
“Wat is jouw lievelingskleur?” was ongetwijfeld een vraag die je in de lagere school menigmaal moest beantwoorden. Vandaag stellen wij die vraag dan weer aan onze klanten. Weinig zaken die zo persoonlijk en gevoelsmatig
Lees meerCall to action
als eerste kennismaking
Schoonheid, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en call to action. We hebben het niet over de criteria voor een geschikte Tinderdate. Wel zijn deze termen volgens ons absoluut onontbeerlijk voor een website of webshop. Is een website op
Lees meerDoeltreffend inspelen
op de actualiteit
Klimaatprotesten, grote evenementen of feestdagen. In de media verschijnen dagelijks topics die gretig opgepikt worden door kijkers, lezers en luisteraars. Deze berichten kunnen een leuke en relevante springplank
Lees meerImagosetting dankzij
tone of voice
Ooit al gelet op de stem die je levendig hoort als je een tekst leest? Onderschat de kracht van dat stemmetje niet! Ze draagt bij tot het imago dat in die tekst gecreëerd wordt. Hoe? Dat licht ik met veel plezier toe! ‘Tone of voice’ is een term die
Lees meerJe stempel drukken
met uniek drukwerk
Dag in dag uit werken wij samen met zeer bekwame drukkers, die onze creatieve ideeën feilloos omzetten tot fysieke pareltjes. Daarom willen we hierbij enkele mogelijke druktechnieken verder toelichten. Zo hoef jij je daarover alvast niet
Lees meerContent over
een cms
CMS; bij sommigen gaat automatisch een belletje rinkelen, anderen horen het dan weer in Keulen donderen. Mooie stad trouwens, maar dat terzijde. CMS staat voor content management systeem. Een softwaretoepassing – vaak een webapplicatie – waarbij
Lees meerHoe optimaal naar
buiten komen in stijl
Herkenbaarheid creëren. Daar draait het om wanneer we het over corporate image hebben. Een sterke huisstijl is daar de exponent van. Deze visuele basis start bij een uniek logo en correct toegepaste huisstijl. Het ene blauw is het andere
Lees meerIk zie en denk,
dus ik doe
Misschien is dit het goeie moment om mij als ‘laatste nieuwe’ bij Krokant even voor te stellen. Aangenaam, ik ben Luna! Naast de snelste eter van het Wilde Westen ben ik ook copywriter en digital marketeer. Zo voorzie ik dus
Lees meerDe opvallende kracht
van subtiliteit
In de komende 179 woorden ga ik tegen jou praten, niet roepen. En daar gaat dit blogbericht ook over. Als grafisch ontwerper bij Krokant sta ik ervoor in dat ook de visuele communicatie niet schreeuwerig (lees: agressief)
Lees meerResponsabel voor
responsiveness
‘Responsive’, een term die meedingt voor hét woord van het laatste decennium. Aangezien meer dan 50% van het totale online verkeer via mobiel of tablet verloopt, is de kans groot dat je niet in de hemel komt met een website
Lees meerStructuur als remedie
tegen deadlinestress
Eerste werk van de dag: de katten knuffelen. Vervolgens even de mails checken en granola met chocola eten (maar geen noten, want die pluk ik eruit). Daarna snel klaarmaken en naar het werk vertrekken. Er staan namelijk heel
Lees meer