Insights

Lees op deze blogpagina over wat Krokant boeit, biedt, beweegt en bereikt. Verder passeren handige tips en interessante weetjes eveneens de revue. Wil je bepaalde topics uitgelicht zien? Laat het ons gerust weten!

9 redenen waarom e-mailmarketing onmisbaar is

9 redenen waarom
e-mailmarketing
onmisbaar is

In een wereld waarin TikToks en Reels onze aandacht constant proberen te grijpen, blijft één communicatiemiddel onverstoorbaar zijn werk doen: e-mail. E-mailmarketing mag dan misschien niet zo hip zijn als een viraal dansje

Lees meer
De review als luidspreker voor je product en merk

De review als luidspreker
voor je product en merk

De praktijk van recensies en aanbevelingen dateert al van ver voor het internet. Bij de oude Grieken werden er literaire werken geschreven over producten of ambachtslieden om hun reputatie te versterken. Hoewel het

Lees meer
Buitengewoon bloggen, hoe moet dat?

Buitengewoon bloggen,
hoe moet dat?

Wie bij het woord bloggen denkt aan het tv-programma dat Ben Crabbé presenteert op VRT 1, let nu best goed op. Een blogbericht is een doeltreffende manier om traffic dat via Google naar je website surft een boost te

Lees meer
The battle of the photos

The battle of
the photos

Contentplan? Check. Copy? Check! Geschikte beelden? Not found. Wat nu? Een social mediapost zonder foto? Daar scrollen heel wat mensen zo voorbij. Een stockfoto dan? Of maak je toch beter een afspraak met een fotograaf?

Lees meer
Het Facebook-algoritme ontcijferd

Het Facebook-
algoritme ontcijferd

Vandaag, 4 februari 2024, blaast Facebook 20 kaarsjes uit. Als creative agency zijn wij dan ook constant in beweging om mee te zijn met de nieuwste technologieën, trends en wetgevingen van dit gigantisch mediaplatform. Dankzij het groeiend aantal gebruikers

Lees meer
Er was eens een slim bedrijf

Er was eens
een slim bedrijf

Wellicht lazen je ouders je vroeger een verhaaltje voor bij het slapengaan. Sneeuwwitje, De Gelaarsde Kat of Jip en Janneke? Aan welk verhaal dacht jij juist? Storytelling, groot of klein, heeft een enorme kracht. Neem je klant mee in jouw verhaal en creëer een uitzonderlijke

Lees meer
HTML en semantiek

HTML en
semantiek

We starten met een quizvraag! Waar staat de afkorting HTML voor? Easy peasy voor elke webdeveloper: HyperText Markup Language. Om ook de niet-webtechnische lezers aan het lezen te houden, houden we het vandaag natuurlijk wel bij begrijpbare taal. HTML is dé standaardtaal die

Lees meer
They see me scrolling

They see me
scrolling

In december introduceerde Google in de VS ‘continuous scrolling’ op desktop. Het doel hiervan? Meer relevante zoekresultaten weergeven met minder klikken. Want hoewel een klik slechts een kleine actie lijkt, kan dit er wel voor zorgen dat de drempel net te hoog ligt om door te gaan.

Lees meer
Print is not dead

Print is
not dead

Digitale reclame is o-ver-al! Het is haast niet meer weg te denken uit onze dagdagelijkse digitale momenten. Een uurtje (of twee) scrollen op TikTok? Reclame! Een recept bekijken op YouTube? Reclame! Een synoniem voor ‘voordeel’ opzoeken op Synoniemen.net?

Lees meer
Een homepage als <br/>virtuele voordeur

Een homepage als
virtuele voordeur

Als een website een huis is, is de homepage de virtuele voordeur. Ondanks dat websitebezoekers ook via verschillende ‘zijdeuren’ – en af en toe eens casual via het raam – binnenkomen, komt het grootste deel hiervan via deze voordeur of homepagina op je website

Lees meer
Google beloont eersteklas advertenties

Google beloont
eersteklas advertenties

“Eersteklas Google Ads-advertenties… Wat bedoel je daar nu weer mee, Luna?”, hoor ik je denken. Wel, waar het in the end op neerkomt, is de kwaliteitsscore van je Google Ads-advertentie hooghouden. Google beoordeelt je advertentiekwaliteit, wat een

Lees meer
Motion design uitgelegd in slow-motion

Motion design uitgelegd
in slow-motion

Geanimeerde beelden zijn al lang niet meer weg te denken van onze beeldschermen. Motion design is intussen een oude – sterk geavanceerde – technologie. Maar hoe is deze eigenlijk ontstaan? De allereerste animaties dateren al uit de 18de eeuw. Ja hoor, je

Lees meer
Op dezelfde golflengte als kleur

Op dezelfde golflengte
als kleur

Kleuren geven ons leven letterlijk kleur. We staan er echter vaak niet bij stil hoe we al deze verschillende kleuren kunnen zien. Toch zijn we dag in dag uit omringd door een kleurrijk schouwspel. Maar hoe komt het dat we dagelijks getrakteerd worden op

Lees meer
Laat je website snel laden

Laat je website
snel laden

Elk bedrijf heeft tegenwoordig een website. Hoewel ontwerp, thema, gebruikersnavigatie en relevante inhoud essentiële elementen van een goede website zijn, is er één ding dat veel mensen over het hoofd zien: laadsnelheid. Een website die traag laadt is

Lees meer
AI: van sciencefiction naar realiteit

AI: van sciencefiction
naar realiteit

Artificial Intelligence is een woord dat je misschien nog steeds linkt aan futuristische sciencefictionfilms, al is dat idee ondertussen achterhaald. Artificiële intelligentie is namelijk iets wat in steeds meer praktische toepassingen opduikt. Misschien

Lees meer
Van lot naar lead

Van lot
naar lead

Als je investeert in marketing, wil je dat ook goed doen. Met passende boodschappen, via de aangewezen kanalen, richting de juiste mensen. Allemaal goed en wel, maar hoe bepaal je die juiste mensen? En hoe zorg je ervoor dat je niet in het rond schiet als

Lees meer
De volmaakte CTA: 5 tips en tricks

De volmaakte CTA:
5 tips en tricks

Destijds hadden we het al over CTA's, maar om het belang ervan nog extra te onderstrepen, geven we jou 5 kant-en-klare tips mee over de perfecte call-to-action. Het doel van een CTA? Lezers of bezoekers verleiden. Nee, niet op een romantische of naughty

Lees meer
Hoe kies ik een marketing bureau?

Hoe kies ik
een marketing bureau?

De zoektocht naar een geschikt marketing bureau is nooit eenvoudig. Vaak worden er keuzes gemaakt, zonder op voorhand exact de inhoud en het belang van deze samenwerking te begrijpen. Een marketing bureau kiezen lijkt wel op een huwelijk. Twee partijen

Lees meer
Better safe than sorry! Beveilig je account

Better safe than sorry!
Beveilig je account

Een account beveiligen, start bij de aanmaak. Wanneer je terugkijkt naar de eerste keer dat je een account creëerde – voor pakweg een e-mailadres – werd je waarschijnlijk nog niet verteld dat je een uniek en complex wachtwoord moest instellen. Een simpel

Lees meer
De cookieless future staat voor de deur

De cookieless future
staat voor de deur

Ja, ook wij marketeers dragen drastische gevolgen van de cookieless future. Geen zorgen, onze koekenkast is nog steeds rijkelijk gevuld met brownies, speculaas en wafels. Maar wat is die cookieless future dan wel? Wel, het draait allemaal om één woord

Lees meer
Fotografie is als schrijven met licht

Fotografie is als
schrijven met licht

Say cheese! Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Misschien het grootste cliché als het over fotografie gaat, maar het is meer dan waar! Eén van de belangrijkste factoren om het perfecte plaatje te maken, is licht. Want zonder licht, geen foto!

Lees meer
De waarde van existentiële extensies

De waarde van
existentiële extensies

Betalen hier, bieden daar, budgetten bijsturen… Allemaal dagelijkse kost voor een digital marketeer. Optimaal adverteren op Google hoeft echter niet altijd met de portefeuille in de hand. “Hoezo, niet steeds betalen voor SEA?” horen

Lees meer
Haal alles uit je website

Haal alles uit
je website

Heb je een website? Prima, dat is alvast een begin. Maar bereikt jouw website wel zijn volledige potentieel? En hoe weet je überhaupt wat dat potentieel is? Los van GDPR kan je bezoekers (anoniem) tracken. Zo leer je hun gedrag

Lees meer
De nieuwe jas van Krokant

De nieuwe jas
van Krokant

Je merkte het ongetwijfeld al, Krokant zit in een nieuw jasje. Noem het gerust een nieuwe jas! Een jas die ons als gegoten zit. Die rebranding uit zich in alle geledingen van Krokant, en dus niet enkel in ons gloednieuw logo.

Lees meer
Meta descriptions, mega zinvol

Meta descriptions,
mega zinvol

Een meta description is, in tegenstelling tot wat het doet vermoeden, geen metalfestival of slechterik uit de Power Rangers. Maar wat dan wel? Jongens toch, daar kunnen we in geuren en kleuren over vertellen

Lees meer
Animaties als animerende aanspreking

Animaties als
animerende aanspreking

Bewegende beelden, ze spreken aan. Dat is een vaststaand feit. Ook wij moeten toegeven dat we ons zeker meer aangesproken voelen als we een animatie of dergelijke kunnen bekijken (het kind in ons komt boven). Het is vaak

Lees meer
Welk lettertype is jouw type?

Welk lettertype
is jouw type?

Lettertypes of fonts zijn er in overvloed. Waarschijnlijk heb je wel al gehoord van Times New Roman, Helvetica, Arial of zelfs Comic Sans (die laatste gebruik je echter liever niet als je ietwat geloofwaardig wil overkomen!).

Lees meer
Nieuws, heet van de Google-naald

Nieuws, heet van
de Google-naald

In mijn eerste blogbericht, dat je kon lezen in oktober 2018, sprak ik uitvoerig over responsive websites. Responsiviteit zorgt ervoor dat je website ook op mobiele toestellen perfect gebruikt kan worden. Niet dat ik de

Lees meer
Een uitgepuurd design? Puur genot!

Een uitgepuurd design?
Puur genot!

Als perfectionisme een hoofdzonde was, kwam ik hoe dan ook niet in de hemel. Toch is die eigenschap in onze sector een welgekomen aanvulling op creativiteit. De puntjes op de ‘i’ zetten in een ontwerp, zorgt ervoor dat er bewust

Lees meer
Aangenaam, wij zijn ook mensen!

Aangenaam, wij
zijn ook mensen!

Als wij wat zeggen, dan menen we het ook. Dat is logischerwijze ook het geval bij hoe wij ons profileren. Bij Krokant staan we écht voor een sterke strategie, verfrissende creativiteit en… persoonlijkheid. Daarom zet ik vandaag

Lees meer
Respons via responsieve zoekadvertenties

Respons via responsieve
zoekadvertenties

Als digital marketeer is ‘bijblijven’ een niet te onderschatten werkwoord. Om campagnes te kunnen optimaliseren, spreekt het voor zich dat we de nieuwste ontwikkelingen op de voet volgen. Zo ook voor wat Google Ads betreft. Spoiler alert:

Lees meer
De keuze voor correcte kleuren

De keuze voor
correcte kleuren

“Wat is jouw lievelingskleur?” was ongetwijfeld een vraag die je in de lagere school menigmaal moest beantwoorden. Vandaag stellen wij die vraag dan weer aan onze klanten. Weinig zaken die zo persoonlijk en gevoelsmatig

Lees meer
Call to action als eerste kennismaking

Call to action
als eerste kennismaking

Schoonheid, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en call to action. We hebben het niet over de criteria voor een geschikte Tinderdate. Wel zijn deze termen volgens ons absoluut onontbeerlijk voor een website of webshop. Is een website op

Lees meer
Doeltreffend inspelen op de actualiteit

Doeltreffend inspelen
op de actualiteit

Klimaatprotesten, grote evenementen of feestdagen. In de media verschijnen dagelijks topics die gretig opgepikt worden door kijkers, lezers en luisteraars. Deze berichten kunnen een leuke en relevante springplank

Lees meer
Imagosetting dankzij tone of voice

Imagosetting dankzij
tone of voice

Ooit al gelet op de stem die je levendig hoort als je een tekst leest? Onderschat de kracht van dat stemmetje niet! Ze draagt bij tot het imago dat in die tekst gecreëerd wordt. Hoe? Dat licht ik met veel plezier toe! ‘Tone of voice’ is een term die

Lees meer
Je stempel drukken met uniek drukwerk

Je stempel drukken
met uniek drukwerk

Dag in dag uit werken wij samen met zeer bekwame drukkers, die onze creatieve ideeën feilloos omzetten tot fysieke pareltjes. Daarom willen we hierbij enkele mogelijke druktechnieken verder toelichten. Zo hoef jij je daarover alvast niet

Lees meer
Content over een cms

Content over
een cms

CMS; bij sommigen gaat automatisch een belletje rinkelen, anderen horen het dan weer in Keulen donderen. Mooie stad trouwens, maar dat terzijde. CMS staat voor content management systeem. Een softwaretoepassing – vaak een webapplicatie – waarbij

Lees meer
Hoe optimaal naar buiten komen in stijl

Hoe optimaal naar
buiten komen in stijl

Herkenbaarheid creëren. Daar draait het om wanneer we het over corporate image hebben. Een sterke huisstijl is daar de exponent van. Deze visuele basis start bij een uniek logo en correct toegepaste huisstijl. Het ene blauw is het andere

Lees meer
Ik zie en denk, dus ik doe

Ik zie en denk,
dus ik doe

Misschien is dit het goeie moment om mij als ‘laatste nieuwe’ bij Krokant even voor te stellen. Aangenaam, ik ben Luna! Naast de snelste eter van het Wilde Westen ben ik ook copywriter en digital marketeer. Zo voorzie ik dus

Lees meer
De opvallende kracht van subtiliteit

De opvallende kracht
van subtiliteit

In de komende 179 woorden ga ik tegen jou praten, niet roepen. En daar gaat dit blogbericht ook over. Als grafisch ontwerper bij Krokant sta ik ervoor in dat ook de visuele communicatie niet schreeuwerig (lees: agressief)

Lees meer
Responsabel voor responsiveness

Responsabel voor
responsiveness

‘Responsive’, een term die meedingt voor hét woord van het laatste decennium. Aangezien meer dan 50% van het totale online verkeer via mobiel of tablet verloopt, is de kans groot dat je niet in de hemel komt met een website

Lees meer
Structuur als remedie tegen deadlinestress

Structuur als remedie
tegen deadlinestress

Eerste werk van de dag: de katten knuffelen. Vervolgens even de mails checken en granola met chocola eten (maar geen noten, want die pluk ik eruit). Daarna snel klaarmaken en naar het werk vertrekken. Er staan namelijk heel

Lees meer

Wakkeren wij jouw belangstelling aan?

Contacteer ons