Call to action als eerste kennismaking
Schoonheid, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en call to action. We hebben het niet over de criteria voor een geschikte Tinderdate. Wel zijn deze termen volgens ons absoluut onontbeerlijk voor een website of webshop. Is een website op esthetisch vlak ondermaats, dan heeft dit uiteraard een negatief effect op de perceptie van de bezoeker. Dat een site gebruiksvriendelijk moet zijn, spreekt voor zich. Indien de website niet vindbaar is dan mist dat uiteraard ook zijn effect. En dan is er nog call to action. Klinkt fancy, maar wat is het juist? Daar draait het om in dit blogbericht.
Het uiteindelijke doel van een website/shop is doorgaans actie genereren. In contact komen met de doelgroep. Dat kan doordat de bezoeker rechtstreeks contact opneemt via telefoon, mail of het contactformulier. Een download vanop jouw website is een andere manier waarop visitors in contact komen met je onderneming. Bij een webshop kan dat dan weer in de vorm van een aankoop. Call to action duidt dan ook op het aanzetten tot actie.
Een website hebben die er goed uitziet, als gebruiksvriendelijk ervaren wordt en makkelijk vindbaar wordt is uiteraard top. De kers op de taart is wanneer er ook leads uit gegenereerd worden. Daarom is het de bedoeling om de mensen die op jouw website komen ook te sturen. Met actieve (geen agressieve) zinnen, buttons, vragen, invulformulieren… dicht je de kloof tussen jou en je doelgroep. Door deze call to action kan je letterlijk in contact komen met interessante bezoekers. De eerste stap is zo gezet, nu is het aan jou!
Daarom onderstrepen wij bij Krokant steeds het belang van goeie call to action, en verwerken we die ook in onze websites en verdere communicatie. Mensen moeten heel bewust het gevoel krijgen dat je openstaat voor interactie. Hoe lager de drempel, des te meer kans dat er een vruchtbaar contact uit voortvloeit. En daarom, om toepasselijk af te sluiten: heb je nog vragen? Contacteer ons gerust!
Carsten - Web Developer en zot van Brooklyn Nine-Nine