Wie we zijn

Wie we zijn Banner

Krokant is een klein en persoonlijk communicatiebureau met grootse ideeën. Oprichters Jeroen Merckx en Elisabeth Vereeck zijn al jaren actief in de communicatiesector, zowel op gebied van studies als beroepsmatig. Ze worden bijgestaan door de knowhow van Carsten, Tess, Kevin en Lore.

JEROEN

Laten we beginnen met Jeroen, accountmanager, copywriter en manusje-van-alles van het bureau. Naast zijn opleiding communicatiemanagement volgde hij verscheidene marketingcursussen en behaalde hij artistieke diploma’s muziek, woord, repertoirestudie, toneel etc.

​In een vorig leven schopte hij het tot Kinderpremier van Vlaanderen, waardoor persaandacht hem niet vreemd is. Daarenboven verleende hij zijn stem aan tal van reclamespotjes. Hij was eerder actief als copywriter en communicatieverantwoordelijke. ​​Ondernemen zit hem in het bloed, net als muziek en de liefde voor goed eten.

ELISABETH

Dan, ‘ons’ Elisabeth. Sinds haar 14 jaar als student actief in de grafische sector met vervolgens werkervaring bij de betere communicatie- en reclamebureaus. Tijdens haar studies publiciteit en communicatiemanagement viel haar werk meermaals in de prijzen.

Ze is een creatieve veelvraat, die zich als een kameleon doorheen het kleurige vormgevingslandschap beweegt. Haar verschillende gedaantes maken van haar de ideale art director en conceptueel strateeg.

Elisabeth is het type dat op haar brievenbus een sticker met ‘Extra veel reclame’ zou plakken, al was het maar om ervan te kunnen leren. Ze kan geen folder zien of begint die te betasten, wegen, analyseren... Van beroepsmisvorming gesproken! Verder is ze een crazy cat lady, die eveneens de culinaire geneugten des levens weet te appreciëren.

CARSTEN

Sinds begin 2017 geeft Carsten bij Krokant het beste van zichzelf voor uw website en online communicatie. Hij deed ervaring op tijdens zijn studie grafische en digitale media met crossmedia-ontwerp als afstudeerrichting. Zijn werk als stagiair-webdesigner werd eveneens — en volkomen terecht — naar waarde geschat.

Deze onvervalste metalhead headbangt zich zowel professioneel als in zijn vrije tijd een weg doorheen de wonderen van HTML-codes, websites, online marketing, CSS en ga zo maar door. Als hij niet op een festival te vinden is, dan wel met een backpack op de Bärentrek in de Alpen. En oh ja, verrassing, hij eet graag!

TESS

In de zomer van 2018 zette Tess voet aan wal bij Krokant. Vanuit haar professionele en educatieve achtergrond – ze studeerde af in de richting taal- en letterkunde – is ze de ideale digital marketeer, annex copywriter. Haar tomeloze inzet heeft ook betrekking op haar vrije tijd, waarbij ze zich vol toewijding blijft verdiepen in e-commerce. Meer bepaald in online shoppen.

Actief voetballen en joggen maakt dat Tess het schoolvoorbeeld is van een gezonde geest in een gezond lichaam. Om de match compleet te maken: ze houdt van katten en eten. Niet noodzakelijk in die volgorde of gelinkt aan elkaar.

KEVIN

In het voorjaar van 2019 verzeilde Kevin bij Krokant. Op de schoolbanken excelleerde hij met zijn kennis en skills van webdevelopment en animatie. Bovendien had hij ook al een grafische achtergrond die hij doelbewust kon inzetten. Het logisch gevolg is dat hij die talenten ook bij Krokant mag etaleren.

Naast zijn passie voor online communicatie en animatie, is Kevin een voetbalfanaat en onderhoudt hij zijn kathedraal van een lichaam door middel van de nodige fitness-sessies. Zo kan hij genieten van al het lekkers dat het leven te bieden heeft, met pasta funghi als absolute favoriet.

ARNO

In januari 2020 trad Arno binnen in de geschiedenisboeken van Krokant. Als grafisch ontwerper en fotograaf zet hij sindsdien ideeën om in beelden en flitsen in plaatjes. Een logisch gevolg van en vervolg op zijn studies grafische en digitale media en crossmedia-ontwerp. Gesterkt door deze bagage is hij bijgevolg een designer met oog voor zowel print- als digitale uitwerkingen.

In zijn vrije tijd blijft zijn focus op fotografie liggen. Daarnaast is hij een skater boy en toegewijde vriend van zijn vriendin. Met deze vriendin gaat hij regelmatig op zoek naar leuke plekjes en ontdekt hij welke onverlaten Comic Sans gebruiken in het straatbeeld. Als hij dat niet doet dan bingewatcht hij series en films, liefst in de aanwezigheid van een meatparty-pizza.

De taken van zowel Elisabeth als Jeroen zijn vaak overlappend. Deze worden aangevuld door de specifieke kwaliteiten van Carsten, Tess, Kevin en Lore, hetgeen resulteert in een onnavolgbare synergie. Daarnaast maakt Krokant gebruik van zijn professioneel netwerk om – indien nodig – freelancers in te zetten.