Visie zonder visionair te zijn

1 oktober 2014. Het verhaal van Krokant start. Elisabeth en ikzelf bundelen de krachten. We zetten na onze studie communicatiemanagement en jobs als respectievelijk grafisch ontwerper en communicatieverantwoordelijke de eerste stappen als ondernemers. En dan? Dan is het beginnen bij het begin; visie.

Zoals bij elk project vandaag de dag, zaten we nu ondertussen bijna vier jaar geleden ook samen over Krokant. Waar willen wij in uitblinken? Wat zijn onze drijfveren? Hoe kunnen we van onze zaak een succes maken?

Het hoeft dus niet te verbazen dat het kernwoord bij elk project voor ons dan ook ‘visie’ is. De te bewandelen weg, en hoe je die wil bewandelen. Wij kozen ervoor om met Krokant zo dicht mogelijk bij onze persoonlijke waarden aan te leunen; menselijkheid, eerlijkheid, oog op strategie, creativiteit en toch met een hoek af. Klant is koning, wij hofleverancier met adviserende functie.

We wilden heel bewust klein beginnen. Vanuit één kamer in een appartement nota bene. Just the two of us. Trial & error? Absoluut! Concrete doelen? Eveneens! De grootste wilden we niet zijn, streven naar het beste des te meer. Bovendien hadden we ook geen schrik van wat groei.

Gaan wij doen alsof we allesweters zijn? Bijlange niet! Wel willen we je graag op weg zetten. Simpelweg omdat we anderen ook het licht in de ogen gunnen. Wat onze tips zijn om tot een unieke visie te komen? Kijk om je heen, maar verlies je eigen trog niet uit het oog. Copy paste gewoon anderen niet, want dan zit je per definitie in dezelfde poel en met dezelfde hengel te vissen. Vaar je eigen koers op zoek naar succes. Wat succes voor jou is, dat bepaal je zelf. Besef dat je doelgroep niet naïef is, faken heeft dus ook geen zin.

Wij raden steeds aan om uit te gaan van dromen en die te concretiseren in een plan. Akkoord, op bepaalde momenten moeten sommige dromen getemperd worden, maar dat hoort nu eenmaal bij het proces. En last but not least; heb plezier in wat je doet! De ene dag is de andere niet, maar wat is er mooier dan doen wat je graag doet? Oké, frieten van het frituur eten op een vrijdagavond misschien. Maar verder? Niet veel!

Met visie katapulteer je jouw onderneming meteen naar een hoger niveau. Wij helpen graag mee om deze visie kracht bij te zetten.

Geboeid door onze insights? Lees hier nog meer boeiende content!

Tijd om werk te maken van jouw merk?

Contacteer ons