Een uitgepuurd design? Puur genot!
Als perfectionisme een hoofdzonde was, kwam ik hoe dan ook niet in de hemel. Toch is die eigenschap in onze sector een welgekomen aanvulling op creativiteit. De puntjes op de ‘i’ zetten in een ontwerp, zorgt ervoor dat er bewust en onbewust rust gecreëerd wordt.
Een ontwerp, of het nu voor print of digitaal gebruik is, begint voor ons in eerste instantie bij het bepalen van een concept en structuur. Dit onder andere door marges in te stellen. Vaak zijn dergelijke meer technische zaken in eerste instantie ‘onzichtbare’ details. Toch zorgen ze ervoor dat het geheel zich beter vormt en zo een optimaal resultaat bewerkstelligd wordt. Rust en structuur in het ontwerp, en in ons hoofd.
Bij een logo verloopt dit proces enigszins anders. Eerst en vooral wordt daarbij een concept bepaald, dat van in het begin al zo goed als mogelijk uitgepuurd wordt. Na definitieve keuze van een concept worden alle details geanalyseerd en geoptimaliseerd. Een voorbeeld daarvan is het logo van McSteamy, dat we recent ontwikkelden. Aangezien het gekozen logo nogal druk is, vinden we het uitermate belangrijk dat alle verschillende elementen mooi in balans zijn. Oog voor uitlijning, overlappingen, ruimtegebruik, draaihoeken enzovoort. Stuk voor stuk facetten die een logo net dat tikkeltje beter maken!
Ook een logisch stramien valt niet te verwaarlozen. Niets waarvan het haar op mijn armen zo omhoog komt als te weinig ‘lucht’ in een ontwerp en onzorgvuldig gebruik van marges. In volgend werkdocument kan je zien dat er zorgvuldig wordt omgegaan met witruimte. Bij deze folder van Living Plus zijn de marges bv. steeds een veelvoud van vijf, hetgeen structuur geeft binnen een uitwerking. Over alles wordt nagedacht!
Door enerzijds creatief en anderzijds technisch secuur aan de slag te gaan, zorgen we voor ontwerpen die tot in de puntjes verzorgd zijn. Zo krijgt ook jouw zaak de uitstraling die het verdient!
Elisabeth - Founder en zot van chocoladetaart