Blog

Lees op deze blogpagina over wat Krokant boeit, biedt, beweegt en bereikt. Verder passeren handige tips en interessante weetjes eveneens de revue. Wil je bepaalde topics uitgelicht zien? Laat het ons gerust weten!

Meta descriptions, mega zinvol

Blogbericht 28 november 2019

Een meta description is, in tegenstelling tot wat het doet vermoeden, geen metalfestival of slechterik uit de Power Rangers. Maar wat dan wel? Jongens toch, daar kunnen we in geuren en kleuren over vertellen! En dat is exact wat ik ga doen in dit blogbericht....

Animaties als animerende aanspreking

Blogbericht 26 september 2019

Bewegende beelden, ze spreken aan. Dat is een vaststaand feit. Ook wij moeten toegeven dat we ons zeker meer aangesproken voelen als we een animatie of dergelijke kunnen bekijken (het kind in ons komt boven). Het is vaak sneller, actiever en bovendien...

Welk lettertype is jouw type?

Blogbericht 10 juli 2019

Lettertypes of fonts zijn er in overvloed. Waarschijnlijk heb je wel al gehoord van Times New Roman, Helvetica, Arial of zelfs Comic Sans (die laatste gebruik je echter liever niet als je ietwat geloofwaardig wil overkomen!). Voor een grafisch vormgever...

Nieuws, heet van de Google-naald

Blogbericht 21 juni 2019

In mijn eerste blogbericht, dat je kon lezen in oktober 2018, sprak ik uitvoerig over responsive websites. Responsiviteit zorgt ervoor dat je website ook op mobiele toestellen perfect gebruikt kan worden. Niet dat ik de Grote Profeet ben, maar het belang...

Een uitgepuurd design? Puur genot!

Blogbericht 7 juni 2019

Als perfectionisme een hoofdzonde was, kwam ik hoe dan ook niet in de hemel. Toch is die eigenschap in onze sector een welgekomen aanvulling op creativiteit. De puntjes op de ‘i’ zetten in een ontwerp, zorgt ervoor dat er bewust en onbewust rust...

Aangenaam, wij zijn ook mensen!

Blogbericht 24 mei 2019

Als wij wat zeggen, dan menen we het ook. Dat is logischerwijze ook het geval bij hoe wij ons profileren. Bij Krokant staan we écht voor een sterke strategie, verfrissende creativiteit en… persoonlijkheid. Daarom zet ik vandaag een boompje op over dat laatste...

Respons via responsieve zoekadvertenties

Blogbericht 9 mei 2019

Als digital marketeer is ‘bijblijven’ een niet te onderschatten werkwoord. Om campagnes te kunnen optimaliseren, spreekt het voor zich dat we de nieuwste ontwikkelingen op de voet volgen. Zo ook voor wat Google Ads betreft. Spoiler alert: deze blog bevat...

Mijn afgelegde weg tot bij Krokant

Blogbericht 26 april 2019

Aangenaam! Ik ben Kevin, de jongste telg uit de Krokant-dynastie. Deze blog geeft mij als nieuw gezicht de kans om mezelf even voor te stellen. Zo leren jullie de persoon achter de uitwerkingen ook kennen. Mijn tijdperk bij Krokant begon vorige week. Sinds dan...

De krachtige keuze voor correcte kleuren

Blogbericht 12 april 2019

“Wat is jouw lievelingskleur?” was ongetwijfeld een vraag die je in de lagere school menigmaal moest beantwoorden. Vandaag stellen wij die vraag dan weer aan onze klanten. Weinig zaken die zo persoonlijk en gevoelsmatig zijn als de keuze van kleuren....

Call to action als eerste kennismaking

Blogbericht 29 maart 2019

Schoonheid, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en call to action. We hebben het niet over de criteria voor een geschikte Tinderdate. Wel zijn deze termen volgens ons absoluut onontbeerlijk voor een website of webshop. Is een website op esthetisch...

Doeltreffend inspelen op de actualiteit

Blogbericht 18 maart 2019

Klimaatprotesten, grote evenementen of feestdagen. In de media verschijnen dagelijks topics die gretig opgepikt worden door kijkers, lezers en luisteraars. Deze berichten kunnen een leuke en relevante springplank zijn voor je eigen communicatie...

De zoektocht naar nieuw talent

Blogbericht 28 februari 2019

’t Is goed druk bij Krokant! Om onze klanten te blijven geven waar ze recht op hebben – met name een onberispelijke service – zijn wij sinds kort op zoek naar een extra creative webdeveloper. Dit nieuwe teamlid zal Carsten, Tess en bij uitbreiding heel Krokant ...

Imagosetting dankzij tone of voice

Blogbericht 7 februari 2019

Ooit al gelet op de stem die je levendig hoort als je een tekst leest? Onderschat de kracht van dat stemmetje niet! Ze draagt bij tot het imago dat in die tekst gecreëerd wordt. Hoe? Dat licht ik met veel plezier toe! ‘Tone of voice’ is een term die duidt op de stijl waarin ...

Je stempel drukken met uniek drukwerk

Blogbericht 24 januari 2019

Dag in dag uit werken wij samen met zeer bekwame drukkers, die onze creatieve ideeën feilloos omzetten tot fysieke pareltjes. Daarom willen we hierbij enkele mogelijke druktechnieken verder toelichten. Zo hoef jij je daarover alvast niet druk te maken...

Het content management systeem doorgelicht

Blogbericht 10 januari 2019

CMS; bij sommigen gaat automatisch een belletje rinkelen, anderen horen het dan weer in Keulen donderen. Mooie stad trouwens, maar dat terzijde. CMS staat voor content management systeem. Een softwaretoepassing – vaak een webapplicatie...

Hoe optimaal naar buiten komen in stijl

Blogbericht 20 december 2018

Herkenbaarheid creëren. Daar draait het om wanneer we het over corporate image hebben. Een sterke huisstijl is daar de exponent van. Deze visuele basis start bij een uniek logo en correct toegepaste huisstijl. Het ene blauw is het andere niet...

In het lang en het breed over de uitbreiding

Blogbericht 6 december 2018

Je zag het mogelijk al, en sta ons toe om excited te zijn; Krokant breidt uit! Omdat we jullie vanop de eerste rij op de hoogte willen houden van alle nieuwtjes, geven we hierbij nog wat meer duiding. Krokant wil zijn stempel drukken op het communicatielandschap......

Ik zie en denk, dus ik doe

Blogbericht 22 november 2018

Misschien is dit het goeie moment om mij als ‘laatste nieuwe’ bij Krokant even voor te stellen. Aangenaam, ik ben Tess! Naast de snelste eter van het Wilde Westen ben ik ook copywriter en digital marketeer. Zo voorzie ik dus samen met het Krokant-team de nodige...

De opvallende kracht van subtiliteit

Blogbericht 8 november 2018

In de komende 179 woorden ga ik tegen jou praten, niet roepen. En daar gaat dit blogbericht ook over. Als grafisch ontwerper bij Krokant sta ik ervoor in dat ook de visuele communicatie niet schreeuwerig (lees: agressief) overkomt...

Responsabel voor responsive websites

Blogbericht 25 oktober 2018

‘Responsive’, een term die meedingt voor hét woord van het laatste decennium. Aangezien meer dan 50% van het totale online verkeer via mobiel of tablet verloopt, is de kans groot dat je niet in de hemel komt met een website die niet voldoet aan de nodige...

Structuur als remedie tegen deadlinestress

Blogbericht 11 oktober 2018

Eerste werk van de dag: de katten knuffelen. Vervolgens even de mails checken en granola met chocola eten (maar geen noten, want die pluk ik eruit). Daarna snel klaarmaken en naar het werk vertrekken. Er staan namelijk heel wat deadlines op de planning....

Je hoeft geen visionair te zijn om visie te hebben

Blogbericht 27 september 2018

1 oktober 2014. Het verhaal van Krokant start. Elisabeth en ikzelf bundelen de krachten. We zetten na onze studie communicatie­management en jobs als respectievelijk grafisch ontwerper en communicatieverantwoordelijke...

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf in