Blog

Lees op deze blogpagina over wat Krokant boeit, biedt, beweegt en bereikt. Verder passeren handige tips en interessante weetjes eveneens de revue. Wilt u bepaalde topics uitgelicht zien? Laat het ons gerust weten!

De nieuwe jas van Krokant

De nieuwe jas
van Krokant

Je merkte het ongetwijfeld al, Krokant zit in een nieuw jasje. Noem het gerust een nieuwe jas! Een jas die ons als gegoten zit. Die rebranding uit zich in alle geledingen van Krokant, en dus niet enkel in ons gloednieuw logo.

Lees meer
Het memorabele jaar 2019 in vogelvlucht

Het memorabele jaar
2019 in vogelvlucht

Jaja, ’t gaat vooruit. ’t Is alsof het gisteren was dat we nog zaten te puffen met die hittegolven. Is dat al een jaar geleden dat wij elkaar zagen? Weer een jaar voorbij, en we worden er ook niet jonger op hé. In een onwaarschijnlijk

Lees meer
Meta descriptions, mega zinvol

Meta descriptions,
mega zinvol

Een meta description is, in tegenstelling tot wat het doet vermoeden, geen metalfestival of slechterik uit de Power Rangers. Maar wat dan wel? Jongens toch, daar kunnen we in geuren en kleuren over vertellen

Lees meer
Animaties als animerende aanspreking

Animaties als
animerende aanspreking

Bewegende beelden, ze spreken aan. Dat is een vaststaand feit. Ook wij moeten toegeven dat we ons zeker meer aangesproken voelen als we een animatie of dergelijke kunnen bekijken (het kind in ons komt boven). Het is vaak

Lees meer
Welk lettertype is jouw type?

Welk lettertype
is jouw type?

Lettertypes of fonts zijn er in overvloed. Waarschijnlijk heb je wel al gehoord van Times New Roman, Helvetica, Arial of zelfs Comic Sans (die laatste gebruik je echter liever niet als je ietwat geloofwaardig wil overkomen!).

Lees meer
Nieuws, heet van de Google-naald

Nieuws, heet van
de Google-naald

In mijn eerste blogbericht, dat je kon lezen in oktober 2018, sprak ik uitvoerig over responsive websites. Responsiviteit zorgt ervoor dat je website ook op mobiele toestellen perfect gebruikt kan worden. Niet dat ik de

Lees meer
Een uitgepuurd design? Puur genot!

Een uitgepuurd design?
Puur genot!

Als perfectionisme een hoofdzonde was, kwam ik hoe dan ook niet in de hemel. Toch is die eigenschap in onze sector een welgekomen aanvulling op creativiteit. De puntjes op de ‘i’ zetten in een ontwerp, zorgt ervoor dat er bewust

Lees meer
Aangenaam, wij zijn ook mensen!

Aangenaam, wij
zijn ook mensen!

Als wij wat zeggen, dan menen we het ook. Dat is logischerwijze ook het geval bij hoe wij ons profileren. Bij Krokant staan we écht voor een sterke strategie, verfrissende creativiteit en… persoonlijkheid. Daarom zet ik vandaag

Lees meer
Respons via responsieve zoekadvertenties

Respons via responsieve
zoekadvertenties

Als digital marketeer is ‘bijblijven’ een niet te onderschatten werkwoord. Om campagnes te kunnen optimaliseren, spreekt het voor zich dat we de nieuwste ontwikkelingen op de voet volgen. Zo ook voor wat Google Ads betreft. Spoiler alert:

Lees meer
De keuze voor correcte kleuren

De keuze voor
correcte kleuren

“Wat is jouw lievelingskleur?” was ongetwijfeld een vraag die je in de lagere school menigmaal moest beantwoorden. Vandaag stellen wij die vraag dan weer aan onze klanten. Weinig zaken die zo persoonlijk en gevoelsmatig

Lees meer
Call to action als eerste kennismaking

Call to action
als eerste kennismaking

Schoonheid, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en call to action. We hebben het niet over de criteria voor een geschikte Tinderdate. Wel zijn deze termen volgens ons absoluut onontbeerlijk voor een website of webshop. Is een website op

Lees meer
Doeltreffend inspelen op de actualiteit

Doeltreffend inspelen
op de actualiteit

Klimaatprotesten, grote evenementen of feestdagen. In de media verschijnen dagelijks topics die gretig opgepikt worden door kijkers, lezers en luisteraars. Deze berichten kunnen een leuke en relevante springplank

Lees meer
De zoektocht naar nieuw talent

De zoektocht naar
nieuw talent

’t Is goed druk bij Krokant! Om onze klanten te blijven geven waar ze recht op hebben – met name een onberispelijke service – zijn wij sinds kort op zoek naar een extra creative webdeveloper. Dit nieuwe teamlid zal Carsten, Tess en bij uitbreiding heel

Lees meer
Imagosetting dankzij tone of voice

Imagosetting dankzij
tone of voice

Ooit al gelet op de stem die je levendig hoort als je een tekst leest? Onderschat de kracht van dat stemmetje niet! Ze draagt bij tot het imago dat in die tekst gecreëerd wordt. Hoe? Dat licht ik met veel plezier toe! ‘Tone of voice’ is een term die

Lees meer
Je stempel drukken met uniek drukwerk

Je stempel drukken
met uniek drukwerk

Dag in dag uit werken wij samen met zeer bekwame drukkers, die onze creatieve ideeën feilloos omzetten tot fysieke pareltjes. Daarom willen we hierbij enkele mogelijke druktechnieken verder toelichten. Zo hoef jij je daarover alvast niet

Lees meer
Content over een cms

Content over
een cms

CMS; bij sommigen gaat automatisch een belletje rinkelen, anderen horen het dan weer in Keulen donderen. Mooie stad trouwens, maar dat terzijde. CMS staat voor content management systeem. Een softwaretoepassing – vaak een webapplicatie – waarbij

Lees meer
Hoe optimaal naar buiten komen in stijl

Hoe optimaal naar
buiten komen in stijl

Herkenbaarheid creëren. Daar draait het om wanneer we het over corporate image hebben. Een sterke huisstijl is daar de exponent van. Deze visuele basis start bij een uniek logo en correct toegepaste huisstijl. Het ene blauw is het andere

Lees meer
In

In 't lang en 't breed
over de uitbreiding

Je zag het mogelijk al, en sta ons toe om excited te zijn; Krokant breidt uit! Omdat we jullie vanop de eerste rij op de hoogte willen houden van alle nieuwtjes, geven we hierbij nog wat meer duiding. Krokant wil zijn stempel drukken

Lees meer
Ik zie en denk, dus ik doe

Ik zie en denk,
dus ik doe

Misschien is dit het goeie moment om mij als ‘laatste nieuwe’ bij Krokant even voor te stellen. Aangenaam, ik ben Tess! Naast de snelste eter van het Wilde Westen ben ik ook copywriter en digital marketeer. Zo voorzie ik dus

Lees meer
De opvallende kracht van subtiliteit

De opvallende kracht
van subtiliteit

In de komende 179 woorden ga ik tegen jou praten, niet roepen. En daar gaat dit blogbericht ook over. Als grafisch ontwerper bij Krokant sta ik ervoor in dat ook de visuele communicatie niet schreeuwerig (lees: agressief)

Lees meer
Responsabel voor responsiveness

Responsabel voor
responsiveness

‘Responsive’, een term die meedingt voor hét woord van het laatste decennium. Aangezien meer dan 50% van het totale online verkeer via mobiel of tablet verloopt, is de kans groot dat je niet in de hemel komt met een website

Lees meer
Structuur als remedie tegen deadlinestress

Structuur als remedie
tegen deadlinestress

Eerste werk van de dag: de katten knuffelen. Vervolgens even de mails checken en granola met chocola eten (maar geen noten, want die pluk ik eruit). Daarna snel klaarmaken en naar het werk vertrekken. Er staan namelijk heel

Lees meer
Visie zonder visionair te zijn

Visie zonder
visionair te zijn

1 oktober 2014. Het verhaal van Krokant start. Elisabeth en ikzelf bundelen de krachten. We zetten na onze studie communicatiemanagement en jobs als respectievelijk grafisch ontwerper en communicatieverantwoordelijke

Lees meer

Wakkeren wij uw belangstelling aan?

Contacteer ons