Een bijzondere bijblijvende campagne

Een bij­zondere bij­blijvende cam­pagne

Velt, dat ijvert voor een ecologische leefomgeving, schakelde ons in om een concept voor hun advertentie te designen. Het doel: meedingen naar een selectie voor De Standaard Solidariteitsprijs. Het topic: massale bijensterfte door het gebruik van pesticiden. Jammer genoeg nog steeds pijnlijk actueel in België en ver daarbuiten. Hoe wij daarmee aan de slag gaan? Alles start met de briefing. We halen de spreekwoordelijke pieren uit de neus van de opdrachtgever om zoveel mogelijk te weten te komen over hun wensen, doelen en verwachtingen. Vervolgens lezen we ons in het topic in. Nadat we deze kennis vergaard hebben, gooien we die tijdens een creatieve meeting in de groep. Zo boetseren we concepten die hun doel niet mislopen, en zowel creatief, opvallend als overtuigend zijn.

En ja, concepten is meervoud. We pinnen de klant niet vast op één voorstel, want op één been kan je niet staan. En eentje is geentje, he! We gaan voor een waaier aan ideeën, om er zeker van te zijn dat we geen opportuniteiten mislopen.

Onderbouwde meningen, onderbouwde creaties

Na de fase waarin we de concepten schetsen, stellen we onze ideeën voor aan de opdrachtgever. Uiteraard met de nodige kadering. Vervolgens werken we het gekozen ontwerp tot in de puntjes uit. Staan de puntjes letterlijk op de i wat de copywriting betreft? Is het design volledig uitgepuurd? Ja? Dan dienen we in. Met succes, zo blijkt, want de advertentie van Velt werd geselecteerd voor De Standaard Solidariteitsprijs. Bovendien opende onze advertentie het debat met de nodige mensen, van landbouwers tot politici. En ’t is nodig jongens, we kunnen niet zonder bijtjes!

Velt

Onze concepten onder de loep

Aangezien de advertentie in De Standaard zou komen, hielden we binnen onze concepten rekening met de persona die De Standaard lezen. We gaven een ruime variatie aan pistes. Wilden we choqueren? Absoluut! Humor en tegen de schenen schoppen werkt nu eenmaal bij dergelijke campagnes. Daarom schuwden we allerminst expliciet taalgebruik en dubbele bodems. Bovendien gingen we uit van eerder minimalistische designs, zwart-wit met een beeld en verder zonder al te veel afleiding. Vaak waren de concepten doordenkertjes, met alleszins een duidelijke boodschap; waar zijn we met z’n allen in godsnaam mee bezig?!

Is jouw merk ook aan vernieuwing toe? Of heb je een project dat gewoon vrààgt om onze toewijding?

Contacteer ons