Zoete corporate- en marketingcommunicatie
Zoete corporate- en marketingcommunicatie
Zoete corporate- en marketingcommunicatie

Iedereen kent wel de ‘Kinnekessuiker’ van Tiense Suiker, of de iconische Harde Klontjes met het groefje. Als je aan Tiense Suiker denkt, zijn termen als nostalgie, gezelligheid en huiselijkheid nooit veraf. Deze zaken verweven wij dagdagelijks maar al te graag in de corporate communicatie voor de Tiense Suikerraffinaderij en de marketingcommunicatie voor Tiense Suiker. Zowel qua boodschap, drager als ontwerp. Daarbij denken we aan printmateriaal, eventcommunicatie, marketing en doelgerichte campagnes. Wist je trouwens dat de Tiense Suikerraffinaderij 2.096.000 suikerklontjes per jaar produceert? Vanaf nu wel!

Alle stakeholders geïnformeerd
Klanten, buurtbewoners, partners, medewerkers en ga zo maar door. Om hen bij hun bezoek aan de Tiense Suikerraffinaderij de nodige input te verschaffen, voorzagen wij een uitgebreide corporate brochure met de nodige wist-je-datjes, facts and figures. Dit aangename kijk- en leesvoer werd drietalig opgemaakt.





Nieuwe producten in de kijker
Opvallen in een overaanbod aan persberichten en direct mailings? Dat doen wij zo! Om de nieuwe bio-bietsuiker van Tiense Suiker te promoten bij pers en retail, creëerden we bio-bietplantpakketten. De ontvanger kon op deze manier zelf aan de slag om suikerbieten te planten. Iets wat liefde, geduld en zorg vraagt. Net als de bio-bietsuiker van Tiense Suiker!
Ook voor de release van de hexagon sugar van Tiense Suiker gingen wij the extra mile. Een zeshoekige doos – hoe kan het ook anders – werd het decor van interessante weetjes over de hexagon sugar en Tiense Suiker in het algemeen. Bovendien bevatte ze ook een doos van deze gloednieuwe suikerklontjes. Proeven doet kopen, zo bleek nog maar eens. Great success!



Écht sociale media
Veel bedrijven mogen jaloers zijn op de community die Tiense Suiker door de jaren heen heeft opgebouwd. Deze waardevolle doelgroep volgt Tiense Suiker voor de smakelijke recepten en leuke initiatieven, en omdat het huiselijke gevoel zegeviert op hun socials. Niet zelden ontsproten uit onze breinen en in beeld gebracht aan de hand van aansprekende ontwerpen.

Nieuws, heet van de naald
Post! Nieuwsbrieven die ook écht gelezen worden, zijn geen evidentie. Bij die van Tiense Suiker is het alvast wél het geval. Mensen die zich inschreven op deze Sweet Little Letters krijgen op regelmatige basis overheerlijke en originele recepten voorgeschoteld. Hiermee kunnen ze thuis met recht en reden de show stelen. Bovendien blijven ze hierdoor ook op de hoogte van alle nieuwtjes rond Tiense Suiker. En voor zij die op zoek zijn naar acties voorzien we aansluitend ook tal van advertenties. Iedereen content!





Top topical sweetness
Als ’t confituurseizoen is, verdeelt Tiense Suiker naar aloude gewoonte confituurstickers. Onwaarschijnlijk hoe confituurminnend België daarop gebrand is. Al maanden op voorhand rijst de vraag of er ook dit jaar gepersonaliseerde confituurstickers beschikbaar zullen zijn. En ja hoor! Achter de schermen zetten wij van Krokant ons in om authentieke en ludieke etiketten te ontwerpen die vervolgens duchtig gekleefd worden op allerhande confituurpotten. Ga je voor rabarber, of is aardbei meer jouw ding?




Zien en gezien worden op elk event
Management Days, Suikkerrock of de Special Olympics. Voor al deze events was toepasselijke communicatie nodig. We voorzagen zowel interne communicatie, reclame als pr voor Tiense Suiker, doelgericht en doeltreffend. Programmaboekjes, displays, de bekleding van een foodtruck of photobooth en animaties allerhande. Name it, we made it!






