Communicatie vanuit uitgeharde familiewaarden
Communicatie vanuit uitgeharde familiewaarden
Communicatie vanuit uitgeharde familiewaarden
Jaren geleden maakten we kennis met het IBeton van de familie Illegems. Dit familiebedrijf voorziet producten in – u raadt het al – beton. Steengoede regenwaterputten, betonbuizen, betonplaten en -palen vragen om al even goede communicatie. Maar hoe maak je een industrieel bedrijf ook aantrekkelijk? Simpel: door terug te gaan naar de basis. En dat deden we op verschillende vlakken. De familiewaarden, de liefde voor beton en de nauwkeurig geselecteerde grondstoffen vormen de pijlers van de rebranding voor IBeton. Zeg niet zomaar ‘beton’ tegen zorgvuldig uitgekozen materialen, die letterlijk het fundament zijn van vele doelen.

Krokant, rots in de (re)branding
Om op een logische manier van start te kunnen gaan met de communicatie van IBeton, drong een rebranding zich op. Toch wilden we de eigenheid van de verouderde huisstijl niet volledig overboord gooien. 3D werd 2D om het geheel rust te geven. De ‘I’ vertoont een bepaalde standvastigheid, een krachtige vorm, die in lijn is met het product. Anderzijds biedt de baseline ‘Illegems’ een complementaire tegenbeweging door de sierlijke, authentieke vorm die past bij het familiale van de naam. Verder speelden we met kleuren, baselines en achtergronden. Zo ontstond een herkenbaar en degelijk logo, dat allerminst misstaat in deze moderne tijden.







Van catalogus tot folder
Ook de printmedia van IBeton waren toe aan een grondige heruitvoering. Om de werking en sales aan te vullen en te ondersteunen, zagen tal van advertenties, flyers, folders en catalogi het levenslicht. Enerzijds met aansprekende copy, anderzijds met technische info. Feit is dat de doelgroep nog steeds erg veel waarde hecht aan tastbare communicatie, waaraan hiermee dus perfect wordt beantwoord.



Mee met digitale tijden
Een sterke en overzichtelijke website? Check! Up-to-date social media? Dubbelcheck! Verfijnde campagnes? Triple check! Binnen deze online uitingen is er plaats voor dienstmededelingen en (product)info, maar ook voor faits divers. We brengen het steeds vanuit de guts van de onderneming, in een aantrekkelijk ontwerp.


Fotografie die de werkelijkheid in beeld brengt
De schoonheid van het vak in beeld brengen, dat doen we ook letterlijk. Met de bedrijfsfotografie voor IBeton, leggen zowel wij als Lauranne Mariën Photography de nadruk niet enkel op de producten an sich, maar ook op de puurheid en het menselijke aspect van het bedrijf. Deze fotografie stelt ons in staat om alle uitwerkingen nog persoonlijker te maken, en nog meer voor zichzelf te doen spreken.



Communicatie ter plaatse
Zag u ze al rijden, de vrachtwagens van IBeton? Of kon u de gevelcommunicatie en wapperende vlaggen al ter plaatse aanschouwen? Misschien was u wel fan van de werkkledij van IBeton? Het ontwerp en de opvolging is hier eveneens van onze hand. Want ook in het straatbeeld laten we IBeton eruit springen.


