Online marketing die past als gegoten
Online marketing die past als gegoten
Wasted focust zich als nieuw Belgisch modemerk op duurzaamheid. Niet als holle term maar als diepgeworteld begrip. Om verspilling tegen te gaan, koopt Wasted slapende stoffen op en maakt het hiervan prachtige kledingstukken. Zo kan je een designstuk scoren voor een zachte prijs, én steun je de lokale economie. Dit zonder in te boeten aan kwaliteit. En bovendien is het milieu jou zo ook dankbaar! En wij? Wij namen de (online) communicatie van Wasted op ons. Want ook Wasted zelf verdient het om mooi aangekleed te worden!
Shop till you drop
In tijden als deze is shoppen leuk, maar wat als het regent dat het giet? Of als je geen vervoer hebt of vrienden/vriendinnen die meewillen? Dan koop je toch simpelweg online? Ook Wasted biedt zijn stukken aan via het wereldwijde web. De webshop toont de nieuwste collecties en staat je toe om snel en makkelijk bewust te shoppen. Daar zorgden we niet enkel met plezier, maar ook met overwogen keuzes voor. Keuzes die de schoonheid centraal stelden, zonder af te dingen op vlak van gebruiksvriendelijkheid en call to action.
Social media en meer
Om het verhaal van Wasted te kunnen vertellen, is er publiek nodig. Dit bereiken wij door doelgerichte campagnes. Hierbij zijn termen als segmentatie, bereik, regio en conversie nooit ver weg. De kanalen variëren van Instagram tot Facebook en mail. Zo kende Wasted een sterke groei in volgers, likers en beslissers.
Tastbare creaties
Ook offline aanwezigheid wordt gewaardeerd door de doelgroep. Een mooie, milieubewuste verpakking en dito tags, een bedankingskaartje en flyer droegen bij tot de storytelling van Wasted. Op deze manier – en dankzij de knappe designs – wordt een loyale community gecreëerd.
Perscommunicatie, heet van de naald
De pers inzetten via een persbericht vraagt om een goed verhaal, goede contacten en een flinke dosis geluk. Wij zorgden voor het verhaal, waardoor het geluk Wasted toelachte. Het modemerk werd namelijk door verschillende media opgepikt, waaronder Elle België. Dankzij deze free publicity bereikte Wasted een nog breder publiek, dat zeer specifiek interesse vertoont in fashion en al wat daarbij komt kijken. Ideaal dus!