In ieders optiek
een zichtbaar resultaat

Toen we jaren terug voor het eerst kennismaakten met De Wolf Opticiens, was er meteen een klik. De briefing was duidelijk: De Wolf Opticiens vanuit een rebranding doen groeien, en hen ook zelf fier maken op het corporate image van de zaak. Ondertussen, heel wat jaren later, is De Wolf Opticiens eens te meer uitgegroeid tot dé referentie als het over modieuze en medisch gerichte kijkoplossingen gaat. Naast de huisstijl namen we alle communicatie voor De Wolf Opticiens op ons. Met zichtbaar resultaat dus.

Allround communicatie

Een natuurlijke rebranding

De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat de huisstijl van De Wolf Opticiens destijds aan vervanging toe was. De look & feel strookte niet met de waarden van deze optiekzaak, noch met de looks die je van een moderne onderneming verwacht. Na een uitvoerige briefing en brainstorm kwamen we uit op het feit dat een natuurlijk, hedendaags logo de basis moest worden van de verdere communicatie. En zo geschiedde.

Het logo werd een dynamische uitvoering, die de focus legt op de veelzijdigheid van De Wolf Opticiens. Tal van monturen passeren de revue in het logo, net zoals dat ook het geval is in de dagdagelijkse werking van de optiekwinkel. Het geheel oogt strak en fijn en wordt doorheen de huisstijl aangevuld met complementaire pastelkleuren en fotomateriaal van Lauranne Mariën Photography.

De nadruk op een goede indruk

Van advertenties over folders en van informatiemappen tot cadeaubons. Om niet enkel correct maar ook aansprekend te informeren, passeren alle printuitwerkingen door onze handen, van concept tot copywriting, ontwerp en opvolging. Hierin vormt de huisstijl een duidelijke leidraad, en kijken we daarnaast verder naar de boodschap, de drager en het doel.

Online communicatie, activerend en toch vrijblijvend

Professioneel, duidelijk en toch persoonlijk informeren is waar het om draait bij de communicatie van De Wolf Opticiens. Dat is dus niet anders op hun online kanalen. Wij voorzien het design van de website, de updates ervan, media- en contentplannen, maandelijkse nieuwsbrieven met bijhorende landingspagina’s, het social mediabeheer en ga zo maar door. Perfect in lijn met elkaar, en met de printcommunicatie.

Komt dat zien!

Ook in en rond de fysieke vestigingen van De Wolf Opticiens deden wij alle relevante aankleding. Zelfs geurmarketing passeerde de revue. Naast een welriekende indruk, laat De Wolf Opticiens door stoepborden, raambestickering, tafelstaanders en placemats ook een degelijke en duidelijke indruk na.

Top topical topcommunicatie

Of het nu om coronacommunicatie gaat of alle marketinguitingen rond opendeurdagen, we kneden de input tot campagnes die hun doel allerminst mislopen. De tone of voice juist afgesteld? De visuals bijpassend? Alle informatie concreet verwerkt? Prima, dan sturen we uit! Vervolgens evalueren wij open rates, gebruikersstromen, conversies en ga zo maar door.

Kind aan huis bij De Wolf Opticiens

Omdat kinderen er ook schattig, stoer, cool of hip willen uitzien met hun bril, ontwikkelden wij de branding voor De Wolf Opticiens Kids, het kindermerk van De Wolf Opticiens. Het cute wolfje toont de veelzijdigheid van de brillen en mensen bij De Wolf Opticiens, en maakt de stap om een bril te dragen eens zo makkelijk voor een kind. Leuke kleurtjes, plezante illustraties, speelse elementjes... Het draagt allemaal bij aan de beleving en het engagement van de doelgroep!

Is jouw merk ook aan vernieuwing toe? Of heb je een project dat gewoon vrààgt om onze toewijding?

Contacteer ons

Benieuwd naar wat wij nog zoal creëerden? Hier, nog enkele andere relevante cases!