Structuur als remedie tegen deadlinestress

Eerste werk van de dag: de katten knuffelen. Vervolgens even de mails checken en granola met chocola eten (maar geen noten, want die pluk ik eruit). Daarna snel klaarmaken en naar het werk vertrekken. Er staan namelijk heel wat deadlines op de planning.

In welke sector je ook zit, je zal ongetwijfeld te maken krijgen met zo’n deadlines. In de onze is dat uiteraard niet anders. Afspraken, releases, websites die live gaan, eventcommunicatie die op tijd de deur uit moet… Daarom valt het belang van structuur en planning allerminst te onderschatten.

Al het nodige structureren is binnen de dagelijkse werking van Krokant dan ook mijn stokpaardje, dat volgens de collega’s stilaan ook een paradepaardje mag genoemd worden. Ook klanten valt onze methodologische manier van werken op. Dat anderen mijn planning en structuur appreciëren en ook als leidraad aannemen, is leuk om horen.

Volgens mij is zo’n structuur en doelgerichte planning een goede basis voor verdere creatieve uitwerkingen. We kunnen enerzijds out of the box denken, anderzijds verliezen we de voeling met de werkelijkheid niet. En geef toe, hoeveel voldoening geeft een mooi gestructureerde map of bestand wel niet?!

Verder werkt een gekende en logische structuur ook stukken productiever. Iedereen binnen het bureau weet blindelings alles te vinden. Zo reduceren we ook samen de kans op miscommunicatie.

De belangrijkste tip die ik kan geven is om alles (en dan ook echt àlles) in te plannen. Zo kom je alvast niet voor voldongen feiten of dubbele boekingen te staan.

Bij Krokant plannen wij elke dag kort en krachtig, op maandag zeer uitgebreid. Zo weet iedereen perfect wat hem of haar te doen staat. Geen onaangename verrassingen, wel een duidelijke structuur! Op deze manier kunnen wij ook inspelen op last-minute opdrachten. Iedereen weet hoe ver de andere collega’s staan in een bepaald project. Resultaat? In ons zevenjarig bestaan misten we nog geen enkele deadline. En we zijn van plan om dat nog heel lang zo te houden!

Geboeid door onze insights? Lees hier nog meer boeiende content!

Tijd om werk te maken van jouw merk?

Contacteer ons