Responsabel voor responsiveness

‘Responsive’, een term die meedingt voor hét woord van het laatste decennium. Aangezien meer dan 50% van het totale online verkeer via mobiel of tablet verloopt, is de kans groot dat je niet in de hemel komt met een website die niet voldoet aan de nodige responsiviteit. Maar wat omvat dat nu net? Hold my beer (of veenbessenthee)!

Toen mijn avontuur als webdeveloper bij Krokant startte – dat was in januari 2017 – werd de focus meteen op de gebruiksvriendelijkheid voor de websitebezoeker gelegd. Is een website niet gemakkelijk in gebruik, dan haakt de surfer af. Het is dan ook logisch dat hier ook op mobiel aan voldaan moet worden. Naast zondagsrijders zijn er weinig zaken zo irritant als een website die niet aangepast is aan je smartphone. Tekst die buiten het scherm valt, buttons die amper leesbaar zijn, een frustrerend klein menu waardoor je gegarandeerd op het verkeerde item klikt… Het spreekwoordelijke haar op mijn rug komt al recht bij het idee!

Het aandeel mobiele surfers stijgt nog steeds. En je wil deze surfers niet met dezelfde irritaties als hierboven beschreven opzadelen. Laat staan dat je ze meteen wil wegjagen bij een eerste aanblik op jouw website. Daarom maken wij er een erezaak van om een optimale responsiveness na te streven. Niet enkel voor alle mogelijke smartphones en tablets trouwens. We houden ook rekening met de verschillende schermgroottes bij desktops, verscheidenheid in browsers en besturingssystemen.

Nu ik mijn frustraties even heb kunnen ventileren, ga ik verder aan de slag met het webdesign van een nieuwe website. Deze kan je binnenkort ontdekken, ja, ook op mobiel!

Geboeid door onze insights? Lees hier nog meer boeiende content!

Tijd om werk te maken van jouw merk?

Contacteer ons