Hoe optimaal naar buiten komen in stijl

Herkenbaarheid creëren. Daar draait het om wanneer we het over corporate image hebben. Een sterke huisstijl is daar de exponent van. Deze visuele basis start bij een uniek logo en correct toegepaste huisstijl. Het ene blauw is het andere niet. Een bepaald lettertype wordt niet zomaar gekozen maar ondersteunt grafisch de stijl van het huis, de filosofie en de kernwaarden.

Van zodra deze grafische basis op punt staat, kan er gespeeld worden met accenten, fotomateriaal en dergelijke. Uiteraard in de stijl van de branding, evenwel met ruimte voor variatie. Zo kunnen we bijvoorbeeld inspelen op interessante en relevante top topicals. Denk zo bijvoorbeeld aan Kerstmis, het WK voetbal, valentijn en ga zo maar door. De ideale manier om sfeer te scheppen, in lijn met je bestaande en standvastige huisstijl.

Krokant spant zich te allen tijde in om elke huisstijl zo correct mogelijk toe te passen. De doelgroep moet namelijk in één oogopslag de link leggen tussen een logo, kleurenpalet en jouw onderneming. Hoe wij daarvoor zorgen? Wel, na een persoonlijke briefing en vragenronde over gewenste (of ongewenste) stijlen, voorbeelden, ideeën… richten we ons in de brainstormfase op de mogelijkheden. Dit binnen de waarden en wensen van de onderneming en sector. Dan volgt de ontwerpfase. Een ruim aanbod concepten geven de opdrachtgever en ons de mogelijkheid om naar een optimaal resultaat toe te werken. Daarbij wordt op alle details gelet. Vervolgens zorgen we ervoor dat het logo via alle mogelijke dragers kan gebruikt worden. Als extra geste – en omdat we zelf kicken op eenduidigheid – voorzien we een huisstijlgids die een ideale leidraad is richting een zelfbewuste beeldvorming.

Tot slot nog een belangrijke: ik ben morgen jarig! Alle cadeautjes mogen verstuurd worden naar Krokant - Van Leriuslaan 154, 2850 Boom. Bij voorbaat dank!

Geboeid door onze insights? Lees hier nog meer boeiende content!

Tijd om werk te maken van jouw merk?

Contacteer ons